Iedereen krijgt (helaas) te maken met ‘grensoverschrijdend gedrag’. Bijvoorbeeld in de winkel, aan de balie, in de zorg, als chauffeur, docent, of bij hulpdiensten.

Mensen worden steeds mondiger en agressief gedrag wordt steeds vaker ingezet om iets voor elkaar te krijgen. Daarnaast kunnen alcohol-, en drugs-gebruik, emoties of psychische problemen een oorzaak voor agressief en grensoverschrijdend gedrag zijn.

Voor wie? 

De training is geschikt voor groepen professionals die met verbale agressie te maken krijgen zoals personeel in een winkel, aan de balie, in de zorg, als chauffeur, docent of bij hulpdiensten.

Waar?  

Op locatie bij de organisatie of op een, in overleg, nader te bepalen plaats.

Werkwijze? 

Het doel van een training ‘omgaan met agressie’ is leren hoe u agressie kunt herkennen, voorkomen en zo nodig reguleren. Dit ervaart u door uw eigen spanning te voelen en onder bedwang te krijgen, maar ook door te leren hoe u het beste op de ander kunt reageren.

Door zelfonderzoek en observaties van anderen wordt u zich bewust van uw eigen drijfveren, talenten, kwaliteiten en valkuilen. Hoe beter dit zelfinzicht, hoe sneller u uw eigen reactiepatronen herkent, begrijpt en kunt veranderen. 

Enkele agressievormen die tijdens de training aan de orde komen zijn:

previous arrow
next arrow
Slider


De oefeningen tijdens de training worden begeleid door een trainingsacteur. Daarnaast geef ik als trainer het theoretische kader om verschillende vormen van verbale agressie te herkennen.

Tarieven?

De tarieven voor agressietrainingen zijn afhankelijk van het aantal deelnemers, de gekozen locatie en de gewenste inhoud van de training. Wilt u hier meer over weten, neem dan gerust contact met me op zodat ik een passende offerte kan maken.